tandwielen rc auto
© RC-Auto-Nederland 2014-2017
Aankoopoverwegingen Binnenkant FG Hummer benzine zijkant HPI monster car
Mini
Bij de aankoop van een RC Auto zou je de volgende overwegingen kunnen gebruiken. 1. Vraag één is:  wat wil je ermee?   Wil je bij een club, en dan op een circuit gaan rijden.  Welke clubs zijn er beschikbaar in je regio?   Wat voor circuit hebben ze?   Een on-road en/of offroad?   Of wil je er zelf op eigen gelegenheid mee gaan rijden, al dan niet met rc-vrienden.  Vind je het sleutelen / de techniek interessant en leuk?  ..... 2. Ik zelf vind het belangrijk dat een rc-auto snel is.  Daarom gaat mijn voorkeur naar electrische auto’s.  Ik heb in het verleden (2008) wel een FG Hummer gekocht om te proberen hoe dat is.  Ik moet zeggen dat is ook leuk om mee te rijden.  Zo’n benzine-auto is wel minder “gevoelig” dan een electro-auto.  Je kunt er op een volle tank ook 40 minuten mee rijden.  Brushless RC-auto’s dat zijn op dit moment in principe de snelste.  Maar ook die heb je in verschillende klassen qua techniek en prijs.  Je begrijpt wel hoe duurder de rc-auto, hoe sneller de auto is.  Ik vind rc-auto’s die geschikt zijn voor 2 maal 3S-lipo accu(’s) van 11,1 volt met een bruschless electromotor van ongeveer 2200Kv voldoende spectaculair en snel genoeg om daar als volwassene genoeg uitdaging en plezier aan te hebben. 3. Wil je zelf later nog aan de RC-Auto gaan sleutelen, bijvoorbeeld een andere electromotor en/of esc, dan dien je bij de aankoop van de RC-Auto er op te letten dat er voldoende ruimte op het chassis aanwezig is om eventuele een iets grotere electromotor te monteren. 4. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Offroad rc auto’s.  Daar kun je tenminste overal mee rijden.  Hoef je niet bang te zijn voor elke oneffenheid of ander obstakel.   Deze auto’s kunnen meestal ook wel tegen een stootje. 5. Er zit tussen de verschillende merken van RC-auto’s nog al eens een verschil in gewicht tussen vergelijkbare rc auto’s. HPI-auto’s zitten kwalitatief naar mijn mening namelijk goed in elkaar.  Er worden bij HPI-rc-auto’s ook kwalitatief goede materialen gebruikt.  Bijvoorbeeld metaal in plaats van plastic/kunststof.  Aan de ene kant is dat metaal soms een nadeel. Omdat de rc-auto dan namelijk zwaarder wordt, wordt de electro-motor ook zwaarder belast.  Aan de andere kant heeft dat extra gewicht ook een voordeel.  De rc-auto ligt dan beter en stabieler op de weg.  Hij wordt dan ook wat minder springerig. Het chassis enzo van mijn Traxxas E-Revo Brushless is namelijk grotendeels gemaakt van kunststof.  Dat maakt hem licht in gewicht.  Echter de 2200Kv electromotor in combinatie met de 2 maal 11,1 Volt Lipo-accu’s maakt hem zo krachtig en snel dat ingeval je op asfalt volgas geeft er zoveel power op de achterwielen komt dat je al snel een wheelie maakt die doorslaat in een achteroverkoprol o.i.d.  Dit probleem is wel enigszins op te lossen.  Bij de diverse RC-hobby-shops zijn wheelie-bars te koop.  Die verhelpen het probleem voor een groot deel.  6. .........COMING SOON.........
Volgende pagina Volgende pagina Vorige pagina Vorige pagina Homepage Homepage